Saturday, November 19, 2011

(^_^)v

salam sejahtera semua...
ewah...
hhehe~
aik hang p mana ha lama x mengupdate??
hehe~
ampun.....maaf~
biasalaa nama pun student nurse sibuk laa..
x sibuk ngn kelas sibuk kt hospital x pun sibuk ngn family...
3 tu je laaa..
heheh~

(ayat...mendalam 2...tp..xplak nk kata sibuk ngn buah hati..hahah~

sbb buah hati xde laa x sibuk ngn buah hati...heheh~)

1st skali nk story pasal yg terjadi kt hospital...
minggu ni sy bertugas kt wad6B hospital permaisuri bainun,Ipoh..
1st day masuk situ...sedih sgt....bawa keinsafan dlm diri kita untuk sentiasa mengingati mati....allahuakbar~
ada seorg adk yg bru berusia 19thn..masih belajar di politeknik..namanye biarlah dirahsiakan..menurut ahli keluarga beliau,adk ni kerap sakit kepala..tp bila buat chekup kt klinik katanye xde ape yg membimbangkan....sehari seblm kejadian adk ni nmpk ceria bahkan boleh ketawa2 lg...pg hari kejadian adk ni dpt sawan...kemudian adk ni koma tidak sedarkan diri...apabila investigation di jlnkn didapati
adk ni mengalami suatu tumor yg bkn kanser yg telah membengkak n pecah dan telah menyebabkan semua sistem terganggu dan xdpt berfungsi seperti sediakala.....menurut doktor lg adk ini tidak dpt diselamatkan melainkan dgn takdir Tuhan...doktor kata jika ia dikesan lebih awl ia x laa seteruk ni..ini yg menyebabkan family adik ni berasa ralat..selepas kakak adk ni dr kl smpai,tepat lepas asar, adk ni pergi buat selama2nya.....al-fatihah~

2nd...sy nk say congratulation 2 my lovely sister..
kakak tahniah atas wedding akk...love you kak~
terima kasih kak atas semuanye...maaf kak byk menyusahkan akk...


hmmm~
hmmm~
aik ni hang nk citer ape ni dok hmm~hmm~
knpa ye ngn sy..
kdg2 sy rindu pd dia,,,teringtkan dia...
tp sy tau sy bkn untknye...
pergilah awk jk awk hadir hanya utk melukakan bkn utk membahagiakan...
maaf jk kata2 sy ni awk terasa...maaf~
tp..sy xmahu di kecewakan lg..
kerana ia terlalu menyakitkan.......


terima kasih pd seseorg yg byk memberi semangat kpd sy..
(^_^)v

Sunday, November 6, 2011

terimakasih~

lamenye x mengupdate blog ni....
huhuu~

sibuk ckit dgn assgment n final exam...
ni dh nk start plak ngn praktikal....
huhuu~

wah teramat bzy ye jd student nurse ni...
minggu ni ada kakak sepupu kawen..
tp...
tp..

sy xdpt blik...
=(
sy terpksa dahulukan kerja n pesakit dr bnda len...
=(
maaf kakak~

~bersama kak syela~

tp sy bersyukur sgt kerana mempunyai family yg teramat memahami sy...

mereka kata: xpe dik...akk phm..adk kna utamakan pesakit..mereka memerlukan adk..memerlukan seorg jururawat...kami di sini sentiasa mendoakan adk berjaya dgn bidang yg adk ceburi....kami nk adk berjya..akk syg adk~

wahhhhh..sy nk nangis.... =(
akan sy iktiarkan jgk blik minggu ni..
ape pun jd family come 1st than other..that my promise~

terima kasih x terhingga buat semua family sy yg sentiasa memahami sy, kerjaya sy...
sy minta maaf kerana jarang dapat bersama kalian...sy teramat rindu masa sy kanak2 dulu..its a sweet memories than others....sentiasa ada bersama family.. =)

terima kasih jgk buat seseorg yg telah memberi semangat baru utk sy...
terima kasih kerana sudi teman sy study smpai kul 2-3pg b4 nk final exam ari 2...
terima kasih kerana memahami sy...
terima kasih kerana selalu ada masa utk sy...
terima kasih buat sy tersenyum..
terima kasih kerana buat sy rasa sy dihargai...
terima kasih utk semuanye yg awk buat utk sy...
sy teramat menghargainya....~

~hati saya terusik ngn setiap yg awk lakukan utk sy..
terima kasih~

nk tau..sy bca novel bertajuk 'sayangku casper'...
dlm masa 1 ari dh abeh dh...
hehehe~


ceritanya berlatar belakangkan di Paris....
wah...serius...sy terasa sy berada di paris...
impian sy nk bersama 'awk' disana.....
boleh x??? (^_^)

~byk impian sy bersma awk....
antaranya sy nk g paris bersama awk...ley x??~

Wednesday, October 12, 2011

saya....

yuhuuu~
wah lamanya x mengupdate blog ni..
dh bersawang gamaknye...
hehe~

maaf ye agak sibuk 2 3 bln ni...
maklumlaa...
nama pun student final year...mcm ni laa kehidupannye..
pg g kelas blik kelas mkn asgmnt nota2 berlambak nk baca tido..pastu ulang balik aktiviti yg sma...
huhhuhu~

ni dh dekat nk final...
pelik tp benar npe laa aq xrasa nk baca buku lg ni..
haizzz~

hhahahaah~

~berkawan biar beribu tp berkasih biarlah satu~
ape pun terjadi kasih mu pasti ada mungkin tidak seperti dulu...
=)

inginku jadikan cinta ku bersama mu seperti cinta langit terhadap laut..
selamanya...walau badai melanda sekalipun.....


hati bukalah kuncinye untuk mereka yg telah menjumpai kuncinya....yg ikhlas untuk membuka hati mu......

Wednesday, July 13, 2011

ape yg dirasa??

aik cik nurse..
bzy nmpk...lama ye xupdate blog...
hahahha~

biasa laa dh nek sem bru...mmg cm ni..bzy memanjang..
hahahah~
asgmnt lg..prenstation lg..
haih..mcm2 laaa~
but enjoy it..
adat belajar....
=)

tjuk entry kali ni mcm pelik je ann..
knpe ye??

p/s:thanks to all yg dh bersusah payah buat diriku happy sgt2...love you laaa~

Saturday, June 25, 2011

xtau nk letak tajuk ape...

hai cik adik nurse...
lamenye xupdate blog..
kmana mghilang...
hehehe~
busy laaa....
praktikal laaa....

25June2011
last day praktikal as student nurse semester 4
July '09 UniKL-RCMP..
wow...yeah....akhirnye...
hahaha~
dh knpe dgn ku..
suka laa abeh dh praktikal kt hospital ipoh..
hehe~
byk pengalaman yg dpt sepanjang kt hospital ipoh..
biarla pengalman akn menjdi kenangan indah..
wlpun ada laa wad2 yg agak membuli..
tp xpe2...
amik sbg pnglamn baru...
up kn skill nursing...
hehehe~
terima kasih pada semua staff nurse..
thanks alot...bg kami belajar bnda baru kt wad anda masing2...
huhu~

bersediakah nk masuk sem 5???
alamak nk masuk sem5 dh 27june ni??
wow..serius..
dh 2thn upenye aq lanjutkan pljrn dlm nursing ni...
takut plak asenye nk masuk sem baru ni...
ape plak laaa dugaan lg yg harus di lalui...
huh~
mudah2an sgalanye di permudahkan laaa....
baik di dunia & akhirat...
aminnn...

p/s: ari 2 jmpa si dia..kecian kt dia..demam..awk cepat sihat ye... :)
thanks pada ibu & abah kerana sudi belikan nset baru...hehe~ni befday present ibu abah dh bg..nnti befday xmau minx hadiah lg....hehehe~ thank you.... :)

Monday, May 23, 2011

Taiping~~

dh seminggu x meng update blog ni..
hhuhu~
bzy laa...maklumlaa nk kmas2 barang nk kne pindah ipoh...

21 mei 2011..
setelah setahun setengah berada di teluk intan...
kami..bdk2 nursing JULY '09 berpindah ke ipoh untuk meneruskan pengajian kami disini..
rasa berat hati sgt nk tinggalkan t.intan...byk kenangan kami di sana...
suka duka gembira menangis jatuh bangun semua kami rasa di sana...
byk pngalaman yg telah ditimba....
yg akan mematangkan diri juga....
pas ni bakal posting di Hospital Raja Permaisuri Bainun Ipoh....
doakan kami di sini yee....

23 mei 2011...
ari ni...
wow serius best..
g taiping ngn ibu abah...
abah ada urusan kerja kt taiping..tp alang2 tgh cuti laa katakan..
ape lagi...nk ikut......hehehe~

abis urusan abah kt pjb tanah....


kami g mkn kt kuala sepetang...
huhuhu~


~teh o limau, teh o ais limau n carrot susu~

~kuitiaw goreng udang spesial~

~kuitiaw udang biasa~

~nasi goreng udang special~

~selesai sudah makan~
tinggal kulit udang je...
hehehe~

mmg enjoy laa with my family.....
blik dari 2..
yg best nye aq drive balik...
huhu~
bestnye....
bwk kereta laju jgk laa...
highway laa katakan....
speed 100 hingga 110...
dasyat...xpadan bru dpt P..
hehehe~

p/s: dah tinggalakan t.intan kembali ke ipoh..smakin hampir ngn dia...tp kne kuatkan hati kuatkn semangat... always smile.. :) study sem 5 akan dtg ni senior kata susah..sooo FOCUS2x...xmau pk bnda2 len... doakan kami semua JULY '09...

Monday, May 16, 2011

.... .... ....


maaf saya tidak boleh menerima sesiapa
dalam hidup saya buat masa ni....

maaf kerana terpaksa mengecewakan awk...
maaf...

hanya ungkapan maaf yg mampu sy katakan...
saya xbermaksud nk mempermaikan perasaan awak..
tp..
sejujurnya..
saya mmg xley nk terima awk..
sy anggap awk xlebih dr seorg kwn.....
beribu kemaafan sy mohon dr awk....

Thursday, April 21, 2011

entry kali ni nk stry pasal ape ek???
nk buat luahan hati ke xyah??

actualy smlm bru abeh OSCE..
ari ni feedbacknye...
entah laa..
cm nk ulang je blik osce smlm...
ase xpuas hati....
argghhh!!!!

ptg ni nk blik ipoh...
tp...
knpa hati aq ase xsdp ek???
i'm feel smthing laa...
mcm xnk blik...

mila.....
tlng laaa...
selesaikan setiap masalah dgn kmatagan..
bkn dgn emosi.....

agk2 blik ipoh ni p MPH dpt nk bli
bku2 yg di idam2kan??

p/s: menanti awk....~always waiting you~
:kuatkan semngat...stiap dugaan ada hikmahnye...

Friday, April 15, 2011

exam time..


wow...lamanye x update blog....
awatlaa lama x update ni...bzy sgt yee...
hehehe~
akhirnye tamat jgk posting kt klinik kesihatan..
tp ada lagi 2 minggu posting klinik pas exam final ni...
ni skung dok focus nk exam...
exam OSCE...exam teori....
21hb4 ni start la exam OSCE...
Ya Allah...
sampai skung aq ni x reti2 lg ke nk bkak bku....
cuba sedar yg nk pekse...
isk3x..
apa laaa nk jd ni....
exam nk dekat tp tau nk enjoy lg....
huh~~
igt dtg cni bkn nk enjoy tp nk bljr....
cuba sedar!!!

ni mcm2 jd dlm tempoh sebln ni..
lau nk pk byk mmg kecik hati laa...
org yg kenal rapat ngn kita ley mngata kita...
xke sakit hati nmanye...xkan laa 'dia' xtau lg prangai aq mcm mana...
huh~
nk wat cm mna....

"kita buat jahat mmg laa org kata..tp lau buat baik pun
org nk kata sudahnye kita nk wat ape??"
kata abah: buat je yg terbaik utk kita...org xrasa ape yg kita rasa...
anak abah kan kuat semngat.....lau dok pk org nk kata..
sampai ke sudah xjd keje....hmm~

huh~aq ni nk meluahkan perasaan...hahahaha~

aq nk tnye..
apa makna suka??
apa makna sayang??
apa makna cinta??
&
apa bezanya??

sape ley tlng jwb utk aq????

p/s:doakan kami nursing july'09 brjya tmpuhi final exam OSCE n teori...aminnn...
:awak maafkan sy kecewakan awk..sy x bermksud nk buat cm 2...tp sy terpksa...maaf bbyk..


~out..it's study time not blogger time~
~hehehe~~

Saturday, March 26, 2011

cincin~~


eh..asal tajuk ni pelik jee...
hahaha~
laaa...gelak plak bdk ni....

ni nk habaq mai...
bila plak laa ada loghat utara ni...
tau laa roomate hang org utara...
hmmm~

"wlpun cicin dh tersarung di jari manis,
xkira laa tunang ke kahwin ke ape kee...
xsmstinye hati org pakai cincin tue dh si dia miliki..
mungkin dia cuma pkai utk mnyedpkan hati je...
sooo...renung2kn laa..."

tue dia....ayat sastera cek dh kuar....
awat laa cek x pi amik cz yg pasal satera2 ni...
ni dok amik nursing jgk...hohoho~

~tangan n cincin sapakah ini???~hehe

ni sbnrnye lama x update blog cz bzy teramat laa...
bersawang abeh blog ku...
bkn x bkak lngsung cuma mlz nk taip2 ni...
ni skung tgh cuti mid sem ni..
tue yg tetiba rajin plak nk menaip...
tp...kn...ada yg xbest ni...
esk kne blik kolej...
cuti dh abez....
arghhh.........

xpela..mula minggu bru plak...g klinik kesihatan (KK)
g KK Maharajalela laa plak...
hmmm~hope lbh best n byk pnglman yg bley di ambil
n staff mestila ok2x agr snang nk bljr...
amin....


p/s: actualy I miss him so much...last week trjmpa dia tp x bertegur pun....aq masih xley nk tgk muka dia...marah sayang benci meluat cinta semua dh campur jd 1 perasaan yg smpai aq pun xtau ape yg aq rasa....

~mood nk blik kolej mulakan tugasan~

Tuesday, March 8, 2011

... , . .... ...


wow..
lamanye xmngupdate blog ni...
dh bersawang dh berhabuk agknye...
hehehe~

actualy bzy laaa sjk akhir2 ni...
mau xnye dgn projek komuniti lg...
huh~
mulanya kata xde YB yg akan dtg ni ttba lg 3 ari mjlis nk berlngsung
tup2 YB kata nk dtg...kira org kg terlibat sama...
fuh~~
kelam kabut kami kt sini...
dok wat poster laa..
replika laa...
segala surat yg diperlukan laa....
mcm2 lg laa...

yg pling aq kesiankan ni laa president kami..
kak faiqah laa...kecian kt dia...dia laa yg pling kelam kabut...
pening di buatnye.... kak ja n wani maakib n wani zainal pun turut sama pening..
yg pling penting kami semua sama2 pening...
hahahahah~
aik ley gelak plak...
release tension...
xlarat dh nk mkn coklat je....
huh~kang len plak yg jadi....

k laaa...
lg lama aq membebel kt blog ni melepaskan tekanan
lg byk keje aq yg x siap...huhuhu~

~apa2 hal doakan kami utk berjaya dlm projek komuniti ni........
berjaya dgn gilang gemilang...aminnnn~

~sampai hati awk ckp sy curang..padahal sy sentiasa setia ngn awk..xpena saya khinati kasih sayang awk cuma mungkin kita xde jodoh....sampai skung hati ini masih utk awk...i love you,sayang...~

Friday, February 25, 2011

kisah cinta nobita&sizuka

Di suatu malam depan panggung wayang…

Sizuka : Best tengok wayang dgn awk td..kelakar je cerita tu..xbosan kan?

Nobita : A’ ah xbosan. Best!

Sizuka : Kalau best, knp awk letakkan kepala awk kat bahu sy & beritahu sy y awk mengantuk?

Nobita : Errr~ hehe..

Sizuka : Nasib baik kita pakai sweater kn awk? Kalau x, mesti sejuk dalam tu td.

Nobita : A’ah..btul3! Xdela sejuk sgt td bila dah pakai sweater ni.

Sizuka : Klu xsejuk, kenapa awk pegang tangan sy & beritahu y awk sejuk?

Nobita : Errr~ hehe..

Mereka pun menuju ke i-City..

Sizuka : Awk, sy cantik x?

Nobita : Awk kn syg sy..mestilah cantik..

Sizuka : Kalau sy ni betul cantik bagi awk, kenapa bila sy pakai baju-baju tertentu baru awak akan puji sy cantik. Kalau sy pakai baju longgar, awk diam je..kadang-kadang awk akan tanya saya kenapa pakai baju besar..kalau sy pakai baju ketat, baru awk puji sy cantik..knp ye?

Nobita : Errr~ hehe..

Mereka pun tiba di i-City..

Sizuka : Jom snap pic wak..sy nak tangkap gambar awk bawah lampu tu.

Nobita : Kita tangkap gambar berdua la syg. Meh sini, duduk sebelah sy. Rapat sikit, nanti xmasuk plak gambar awk.

Sizuka : Boleh ke rapat-rapat ni?huu

Nobita : Takpe de..awk kn awek sy..

Sizuka : Awek je..bukan isteri yg sah..

Nobita : Errr~ huhu..

Sizuka : Nanti sy simpan gambar kita ni dalam laptop sy ye wak.

Nobita : Alaa..upload la terus dalam fb.

Sizuka : Eh..boleh ke..xelok la wak..gambar tu dah la awk & sy je..yang ke-3 syaitan..pastu nak pergi heboh 1 dunia tentang dosa y kita buat..xmalu ke?huu

Nobita : Errr~ huhu..

Mereka pun pulang..

Sizuka : “Awk, awk syg sy x?

Nobita : Mestilah syg..syg sangat2 tau..haa

Sizuka : Buktinya??

Nobita : Eh..mcm ajak bergurau je..nak sy kiss pipi awk tu ke syg?hehe

Sizuka : Ish..apa ni? Teruknya pemikiran awk..huu

Nobita : Eh..errr~ huhu

Sizuka : Mak sy kata, kalau kita syg sesuatu tu, kita akan jaga sebaik mungkin.

Nobita : Eh..mestila! hehe

Sizuka : Tapi awk tipu sy!huu~

Nobita : Eh..kenapa plak sy tipu awk??

Sizuka : Kalau awk syg sy, mestilah awk jaga sy sebaik mungkin tp awk xjaga sy dgn baik pun..awk sentuh-sentuh sy, pegang tangan sy, cuba nk kiss sy,ajar sy buat benda bukan-bukan yg sy xpernah buat sebelum ni, selalu ajak sy keluar malam-malam.

Nobita : Owh..sekarang awk nak salahkan sy la ajak awk keluar malam?? Mak ayah awk yg bg izin tau!

Sizuka : Memang diorang y bagi izin tapi awk tau x y diorang jugak y akan tanggung dosa sy dgn awk malam-malam macam ni sbb diorang bg izin pada sy ank perempuan diorang utk keluar dgn lelaki bukan mahram tanpa adik atau abang sy sebagai peneman pastu buat benda-benda xsenonoh! Pegang sana pegang sini..awk tau x panggung wayang tu mungkin sejuk bagi awk sampai terpegang tangan sy dgn sengaja, tp neraka tu teramat panas & tangan awk yg memegang tangan sy tu akan dibakar dalam api neraka berulang kali..awk sedar x semua tu?? Tangkap gambar nak kepit-kepit, padahal boleh je tangkap gambar sorang-sorang kan..then, nak heboh kat 1 dunia. Pastu nanti org ‘like’ awk pun suka sebab orang tau siapa awek awk & hubungan awk dan sy kononnya bahagia tapi awk sedar x yang malaikat sentiasa mencatat segala apa yg kita buat..awk ada ilmu agama..klu xde ilmu agama pun, awk tau benda tu salah..tp kenapa masih buat? Awk sedar x semua tu??? Ingat Allah tak waktu awk buat semua tu?? Awk tu belum tentu jodoh sy, nak sentuh-sentuh sy. Kalau da awk nak sentuh-sentuh sy, apa je y suami sy boleh dapat special dari sy sbg isterinya y sah? Awk nak ke isteri awk dah macam sisa orang? Awk mesti akan cakap awk akan pastikan y awk akan nikah dgn sy sebab tu awk boleh sentuh-sentuh sy..tp awk sedar x y awk tu siapa?? hanya hamba Allah...awk bukan tuhan utk tahu siapa jodoh sy & jodoh awk..awk sedar x semua tu??? Klu betul awk syg sy, awk jaga lah sy baik-baik, beri sokongan sy jd muslimah solehah…dekatkan diri pada Allah, mohon pada Allah supaya izinkan kita dijodohkan bersama kerana sy ni milik Allah..ibu bapa hanya penjaga sy, mereka menjaga sy dgn penuh kasih sayang & didikan y baik sehingga sanggup memberi kepercayaan pada awk utk menjaga sy, tp awk jaga sy x??awk jaga sy x?? x kan..awk bawa sy kea rah keburukan..awk sedar x semua tu??? Banyak lagi y awk buat kat sy, sy pun terlalu kurang pandai ikutkan je kemahuan awk..nanti kat neraka bila Allah soal sy dgn dosa-dosa maksiat y kita buat, bukannya awk dapat backup sy dpn Allah..kn?? Tolonglah tahan diri tu sehingga kita dah sah dinikahkan..huuu~

Suasana bertukar menjadi suram...sehinggalah nobita mula meluah perasaan...

Nobita : Kenapa x dari dulu awk cakap semua benda ni?? Kenapa bila kita dah lalui macam-macam baru awk nak luahkan semua ni???

Sizuka : Sebab sebelum awk nak couple sgn sy, awk janji yang awk akan jaga sy baik-baik. Awk suka dengan saya pun sebab bagi awk sy baik tapi semakin lama awak makin berubah. Perubahan awk turut merubah diri sy. Baru sekarang sy luah semua benda ni sebab selama ni sy sentiasa menanti agar Nobita y dulu kembali. Nobita y menjaga sy dgn baik. Sy tunggu Nobita tu..tunggu & terus menunggu kerana sy sayangkan dia. Tapi semakin lama sy tunggu, semakin menjadi-jadi...awk fikirlah baik-baik apa y sy sampaikan...kalau awk masih xberubah, lepaskan sy kerana Allah..

Nobita : ......

[Pesanan : kepada pasangan yg hangat menyulam cinta & kasih sayang, jagalah batas anda! Ingat larangan Allah…cinta itu indah krn Allah yg menciptakannya tapi jangan sampai cinta utk Allah itu dinodai oleh cinta manusia..menjadi kebiasaan, dalam berkasih ada kesalahan y akan dilakukan..seringlah muhasabah diri & beranikan diri untuk mula buat perubahan..beranikan diri menegur pasangan sebelum Allah menegur dengan pembalasan & azab..wallahu’alam~]

peringatan utk semua, beribu kali peringatan utk diri y teramat hina ini~

~Dicopy dr sahabat FB..~


~oleh yg demiakan ambil laa iktibar bg mereka yg sedang berkasih2han...jika anda sayg pasangan anda,anda pasti akan menjaganya dan tidak menyentuhnye tanpa iktan yg sah dalam agama islam yg bermaknanye bernikah~
~renung2kan dan selamat beramal~
~sekadar peringatan bersama~

mcm ade...


huh lamanye x menaip kt blog ni...
maaf ye yg follow my blog ni...
bzy n penat jerk minggu ni...
huhu~

19feb2011
sem kami,sem 4 july 09 anjurkan mini karnival..
huh..
best sgt2 n penat..
tp ape2pun still enjoy....
love u laaa sem4 july 09..
terima kasih ats sokongan anda semua....
jualan kami pun untung berganda2..
alhamdulillah...


21feb2011
befday si dia...
ada aq kesah...
hahaha~
kejam nye aq ni...
jz wish pun kira ok laa 2...
nma pun ex...hahahahah~

tarikh ni jgk kami masuk prtndgn nasyid..
tp nasib x menyebelahi kami...
huhu~

**********************************************
minggu ni minggu yg pling bzy skali laa...
aq ditugaskan utk mncari khemah utk komuniti bln mac ni...
komuniti bersama warga Rumah Anak Yatim Al-Amin,Chenderong Balai...
insyaAllah kami akn buat yg terbaik...
kira kami buat amal jgk ni...
doakn kami sem 4 july 09...

k laaa...dr aq terus menerus membebel kt sini...
aq nk out dulu laa...
thanks sudi baca blog yg seberapa ni...

~love u, sayang~

Tuesday, February 15, 2011

fuhhh~


asal tjuk mcm pelik je ni....
hmm~

mcm jd minggu ni...
xlart kot nk taip byk2....
tp ape2 pun alot of stressful than enjoy...


YaAllah bantulah hambamu ini....
kuatkan lah iman ku...
tetapkan hatiku pada mu Ya Allah...
Ampuni dosaku dan kedua ibubapaku....
jauhilah aq dari gangguan syaitan yang direjam....
permudahkan segala urusan pekerjaan ku dan perjalanan hidupku
di dunia dan akhirat..
sesungguhnya aq hanya bermohon pada mu YaAllah......
amin ya rabbalalamin....


Tuesday, February 1, 2011

entah~

entah laaa..
ase mcm xsdp ati je nk blik niii...
1st time aq ase mcm xde xmgt nk blik ipoh...
adakan kerana dia???
smpai bila aq nk jd mcm ni...
xley ke aq maafkan diaa...

asgmnt byk jd alasan aq xmau blik ipoh...
mcm2 cra aq wat spya aq x blik ipoh...
sibuk assgmnt...sibuk kelas...sibuk kelas memandu...
mcm2 larr.....

arghhh~~

xde ase ape pun masa dorg umumkn yang ley blik kul1...
org len happy je..
tp aq...xase ape pun...
aq rindu ibu abah aq...
tp....
entahlah payah nl taip kt sini ape yg aq ase sbnrnye....

~balik ipoh~

Friday, January 28, 2011

fever~

huh~
minggu ni pling bzy larr utk sem 4 ni..
ngn quiz presntation n ngn assgment lg...
mmg byk larrr....
smpaikan ada 1 ari 2 skit kepala sgt2...
xley tahan than terus tutup laptop...
tido larr...

esk paginye..
igt an ok dh..cume pening2 sikit je larr...
tp smpai klj je terus muntah....xtahan...
tp aq masih berdegil x mau pi hospital...
hehehe~ (takut nk jmpa doktor sbbnrnye...)

lps 2 ok...tp kjp je ok nye..
selang sehari aq demam...
demam yg xlart2 sgt2...
di iringi ngn selsema n batuk...
temperature mmg tinggi..
tp still jgk xmau g jmpa doktor...
nsib pensyarah masih xpasan yg aq sakit..
hehehe~
(mengelak sbbnrnye)..

ari ni pun baru nk baik demam ni...
tp aktiviti ttp akn di teruskan jgk...
kne kuat smgat lau x..
berlmbk laa keje yg terbengkalai...
huhu~

agknye demam rindu+bzy ngn assgment ni..
smpai xcukup rehat ni...

hehehe....

~ saya nk blik umah tp...........~

Wednesday, January 26, 2011

happy or sad ???

entah kenape laaa ngn aku arini...
nk kata happy pun ada sad pun ada...
td masa presentation mmg best laa...
gugup gementar pun ada...
tp aq bejaya melaluinya....

sedih...
kesian kt mmbr aq...
dia byk susah payah utk someone..
ttba...
hmmm~~
xyh citer la..
wat sakit ati je...
nyampah aq....

aq ni masa ada special bf mcm2 jd..
ye laa sbbkn pglaman ni laa..
smpai skung aq still SINGLE....
aneway single is the best..
cuma kdg2 ase mcm lonely...
i miss him....
smpai skung aq masih sygkn dia....

hmmm~
aq xnk citer byk2 kang aq nangis....

~i love you,sayang~

Sunday, January 16, 2011

keliru..


nk kata ok pun x ok jgk aq ni...
sbnarnye aq ni dlm kekeliruan..
antra nk percya ngn tidak...

knpa lelaki skung suka ungkapkan yg dia masih single
sedangkan dh berpunya...
dia xpk ke awek dia...
sbb tu skung sukar sgt aq nk percya yg bila ada laki ckp yg dia single....

aq jd anti lelaki bila bnda ni semua terjd ngn aq...
kesian kt lelaki yg x terlibat pun terlibat sma...
tp bila di pk2kn blik..
sbnrnye hidup lau xde laki pun susah gak tau...

knapa aq masih saygkn dia sdngkan dia dh buat aq mcm ni???
ada seorg insan ni...
dia umpama mmbuka hati aq kmbli..
tp...dia muncul sekjp je dlm hidup aq...
cara dia yg sgt caring 2 yg buat dia aq tersentuh sgt....

entah aq pun keliru antra mereka.....

~yg mna pilihan ku?~
~semoga aq tabah mnghadpi dugaan ini..~


Sunday, January 9, 2011

bulan bintang


knpe tjuk entry kali ni mcm pelik je ek...??
ada ape2 ke yg terjd ye??
hmmm~
hanya diriku yg mengetahuinye...
biarlah rahsia..
ewah~~
hahaha...

td kn..masa sidai baju...(eh asal sidai baju time mlm ni..??)
nmpk bulan n bintang cantik sgt...
ttba teringat kt si dia...
hahaha~
bila teringat kngan yg indah pasti la tersenyum2...
huhu~

=)

xnk taip lbh2..
kan td dh ckp biarla rahsia...
hahaha~

smga perpisahan ini memberi kebahagiaan pada kita ye...
insyaAllah...amin...


~love you sweetheart~

Saturday, January 8, 2011

Johor & Ipoh


Johor..
tmpat aq di lahir kan...
di besarkan..
tmpat besekolah ku...

Ipoh..
bru 2thn brada di sini..
entah..
hnya family je kot yg ada kt sini...

dulu masa mula2 dpt thu nk kne pinda ipoh aq sedih tp pd msa yg sma
aq happy...
sbb aq akn tinggalkan org yg mula2 aq sayg (skung cuma anggap kwn biasa je)...
n masa 2 aq ase aq xnk blik JB n xnk jejakkan kaki aq kt sne dh....
smpai kn kwn2 aq pun terasa ngn aq...

skung...bila dh ada kt ipoh...
i want back to Jb....mungkin dunia aq kt sana bkn di sini..
aq kecewa sgt bila berada disini....
feel i'm alone.....
org yg mengubati luka di hati ini sbnrnye
telah melukakan nye skali lagi...
rasanye lbh skit dr dulu...

wlpun hati ini terluka sgt..
tp aq x tau la..
knpe dirimu yg aq sayg....
dirimu dihati ku smpai skung dan insyaAllah smpai bila2...

maafkan sy.....

laaaaaa....
npe entry kali ni mcm touching smcm je ni...
huhu~
ni namanye dh xde keje...
nk merepek je...
hehe~
dh2 nk out la kang lg byk yg terkeluar..
hahaha~

~maafkan saya~

Friday, January 7, 2011

aishiteru..

aishiteru...??
apew mknanye ek...
nk tau kne cri sndri...
huhu~
pktaan ni ada seseorg ni pnah ucp kt aq..
tp dia ucp dlm ayat la...
huhu~
the meaning still the same..

sampai skung aq igt...wlpun setelah sthn ia berlalu...
diri mu sntiasa di hati..
aq xmau mmbci mu wlaupun dirimu telah melukai hatiku....
akn aq cuba memaafkan mu...

lau nk tau..sjk akhr2 ni aq mimpi dia je...
entah knpe aq pun xtau...
aq nk lupkan dia bkn nk igt kt dia...

luka di tngan kita nmpak darahnye..
luka dihati tiada siapa tahu....

i want to focus on my study............
bljr demi masa dpn..

dh la...mls aq nk taip2 ni..
ada byk lg keje yg aq nk buat..
asgment smkin berlmbak2...
projek dh bermcm2x...
hmm~
wish me gd luck...

~love you sweetheart~