Friday, May 29, 2009

JATUH CINTA DENGAN SEPUPU SENDIRI???!

Buat ku ia mungkin terjadi jika kita tak punya iman yang kuat apatah lagi jika percintaan itu mendapat halangan keluarga.. Yelah sepupu 2 kan boleh di kira sebgai keluarga yang agak rapat dan dekat ngan kita.. berdasarkan pengalaman2 sahabat baik aku, aku mengambil tindakan berjaga2 untuk tidak terjebak dengan percintaan dengan sepupu sendiri.. dengan tindakan ini ia lebih mententeram hidupku.. aku tak nak la andai terjadi sesuatu dalam perhubungan antara sepupu tergugat atau putus di tengah jalan ia akan mampu memutuskan tali persaudaraan yang telah terbina sekian lama.. tak pasal2 nanti bermasam muka pulak.. kan dah tak elok dah 2 tambah pulak dosa..

Tapi apa yang pasti dalam diri ini hati ini telah di miliki seseorang yang pastinya BUKAN sepupuku.. walaupun kami (aku & sepupuku) agak rapat tapi aku tak nak hubungan rapat kami di salah anggap oleh mana2 pihak.. kang tak pasal2 timbul gossip atau fitnah yang boleh memecahbelahkan keluarga kami.. dipendek kan cerita la aku anggap dia hanya sebagai kawan baik aku, teman belajar, teman bergaduh dan sepupu aku shj.. tak lebih dari itu..

Berbalik pada pengalaman sahabat baik aku.. mereka mula berpacaran dalam bulan may la tapi aku tak ingat tarikh nya.. mereka merahsiakan perhubungan mereka kerana mereka tahu bahawa hubungan ini bakal ditentang habis2san dari kedua pihak keluarga.. sampai an masa hari raya aidilfitri si dia yang tak perlu di sebut namanya sanggup balik sorang diri ke kampung untuk berjumpa sepupunya wal hal mak ayhnya balik kampung yang 1 lagi.. lepas raya 2 sumenya terbongkar.. mereka putus kerana laki 2 tak sanggup untuk pertahankan hubungan meraka.. sudahnya sahabat aku yang menderita.. dulu kata sayang sanggup pertahankan hubungan tapi bila di gertak sikit terus minta putus..

Pada aku laki ni pengecut dan hanya nak mempermainkan perasaan sahabat aku shj!! Entah la sejak aku de masalah dengan org yang pernah dan sedang bertahta di hati aku ni aku hanya nak kutuk je sume laki2 yang tak berani nak pertahan kan hubungan 2..Its depend to each person.. Each person have their own opinion.. I hope she will happy in what she is doing right now...

No comments: