Thursday, June 25, 2009

KENDURI KAHWIN KAK HASLINA

4 june ari 2 dalam pukul 5.30ptg abg udin n family dari Klang dtg umah aq coz 5 june nye nk g skali ngan family aq ke Bukit Mertajam, Pulau Pinang untuk menghadiri perkahwinan akk sdare aq.. malam nye plak dalm pukul 8mlm kak saadah n kak ana(sofia) sampai umah aq.. pas sume dah bersiap kita orang kuar makan kt Restoran Pak Wan..

Keesokan hari,selepas breakfast dalm pukul 10pg abg udin and family bertolak.. aku and family serta kak saadah n kak ana(sofia) bertolak dalm pukul 12tgh coz kita orang nk selesai kan dulu kerja yang de kat sini dulu.. sampai je kat umah mak su(adk abah) aq, terus aku dapur dulu nak g mam, kelaparan.. selapas 2 ibu n abah aku g hotel utk bersiap n berahat kat sane tp aku x ikut.. setelah sumenya bersiap, lepas asar dalm pukul 5ptg majlis akad pun berlangsung.. setelah sumenye selesai, org len sibuk kat luar layan tetamu aku n akk2 sedre,adk sdare n ank2 sdre sibuk wt kecoh kat dlm umah.. lepas maghrib aku,ibu n abah balik ke hotel.. lepas isyak kami kebali ke umah mak su utk tolong persiapan terakhir utk majli keesokan harinya..

6 june berlangsung la majlis perkahwinan kak haslina dan abg fitri.. pagi 2 dalam pukul 8pg kami sekeluarga bersarapan bihun soto yang di masak oleh mak ngah aku.. sedap..yummy..selepas mam biasa la kate ank dara pe lg makeup la.. nak xnak kene gk makeup setelah di paksa..tadah je la muka..tepat pukul 11pg majlis bermula dan sume mula mmbuat kerja seperti yang telah di arahkan semalam nye..setelah selesai sumenya ptg 2.. sume keletihan jd aku n family aku balik hotel dalm pukul 5ptg..

Malamnye dela majlis potong kek & buka hadiah..ala saje suka2 potong kek..riuh dan gamat jdnye..mulanye kak lidya(ank mak lang) bawa KFC pas 2 kak min bwk kek dari secret recipes.. dah 2 mcm lawak jenaka yang terjd mlm 2.. tepat pukul 11.30mlm aku n family balik la hotel..

7 June nye majlis mnyabut menantu kt sebelah pihak lelaki.. memandang kan rombongan kami ramai dari jangkaan kelam kabut jgk di wtnye tuan rumah.. dh 2 pihak lelaki dtg semlm lauk x abis tapi pihak kita org datg sne sume licin..selesai sumenye pukul 4ptg aku n family terus balik ipoh..tapi dalm perjlnan jalan jam..sabo jela..kami sampai ipoh dalm pukul 7.10mlm..amin sumenye selamat..

No comments: